חוות דעת מומחה דרכי מרה

מומחה דרכי מרה

כיס המרה הינו איבר הממוקם בצמוד לכבד ובו נאגר נוזל הידוע בשם נוזל המרה המיוצר בכבד. כמו כן, כיס המרה משמש לספיגת מים ומלחים, כאשר הפשרותיו של כיס המרה מסייעות בתהליך העיכול באמצעות מה שמכונה דרכי מרה שהן למעשה איבר בצורת צינור המחבר את הכבד ואת כיס המרה אל המעי הדק.

באיברים אלו עלולות להתפתח בעיות ומחלות שונות כגון: אבני כיס מרה, דלקת כיס המרה, דלקת דרכי המרה, מעבר אבנים לדרכי המרה (העלולה להוביל גם להתפתחות דלקת לבלב חריפה) ומחלת סרטן של דרכי המרה הבאה לידי ביטוי בהופעת גידול שמקורו בדרכי המרה המצויים מחוץ לכבד או בהופעת גידול המתפתח בדרכי המרה המצויים בתוך הכבד. חשוב לציין שחלק מהתסמינים הנלווים לבעיות ולמחלות המופיעות לעיל, הינם זהים, ולכן, אבחון של כל אחד מהמצבים הרפואיים המורכבים העלולים להתפתח בדרכי המרה, מחייב אתכם לקבל חוות דעת מומחה דרכי מרה.

גידול סרטני בדרכי המרה – מה חשוב לדעת?

גידולים סרטניים המתפתחים בדרכי המרה, עלולים לגרום לחסימת זרימת נוזל המרה העובר מהכבד אל המעי הגס. במקרים אלו, נוזל המרה עובר דרך מחזור הדם ומגיע אל רקמות הגוף ולכן הוא גורם להצהבה של העור במסגרת מה שמכונה בשפה הרפואית: צהבת חסימתית. במקרים אלו, השתן מופיע בגוון צהוב כהה, מופיעה תחושת גרד בעור והצואה משנה את צבעה והיא מופיעה בגוון בהיר וחיוור. תסמינים נוספים היכולים להעיד על התפתחותו של גידול סרטני בדרכי המרה כוללים: תחושת אי נוחות מתמשכת ותדירה באזור הבטן, אובדן חלקי או מוחלט של התיאבון, ירידה משמעותית במשקל וחום גבוה אשר אינו מוסבר.

אבחון מחלות בדרכי המרה

כפי שציינו לעיל, חלק מהתסמינים המאפיינים את מחלת הסרטן של דרכי המרה, עלולים להופיע גם במחלות אחרות הקשורות לדרכי מרה, ולכן, אבחון מחלות בדרכי מרה, חייב להיעשות על ידי רופא מומחה ובמידת הצורך גם במסגרת קבלתה של חוות דעת מומחה דרכי מרה. כיום, קיימות מספר בדיקות נפוצות לאבחון סרטן ומחלות נוספות בדרכי מרה, לרבות, אולטרא סאונד של הבטן, סריקת CT, סריקת MRI ובדיקות נוספות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן