חוות דעת מומחה המעי הגס

חוות דעת מומחה המעי הגס

המעי הגס הינו איבר העיכול האחרון המצוי במערכת העיכול ואורכו מגיע לכ-מטר וחצי. תפקידו של המעי הגס הוא ללכד את שאריות המזון וזאת לאחר שהמזון התעכל בקיבה ובמעי הדק. בנוסף, המעי הגס מיועד לצרכי ספיחת נוזלים ומלחים שונים שמטרתם לייצר חיידקים מועילים במערת העיכול. שאריות המזון "נלכדות" במעי הגס לפרקי זמן קצרים של עד 24 שעות ולאחר מכן שאריות המזון יוצאות מגופנו דרך פי הטבעת.

המעי הגס, המורכב ממספר חלקי מעי שונים כגון: המעי העיוור, כרכשת, מעי גס רוחבי, מעי גס יורד, מעי עקול וחלחולת (המעי הישר), הינו איבר בו מצויים חיידקי מעי רבים שתפקידם בין היתר הוא לפרק ולעכל סיבים בלתי מסיסים. החיידקים המועילים המצויים במעי הגס נוצרים מהמלחים והנוזלים המגיעים אל המעי בשלב האחרון של עיכול שאריות המזון. חיידקים אלו נועדו בין היתר למנוע מחיידקים מזיקים להשתקע ברקמות ולגרום לתחלואה.

מחלות מעי גס

בעיות ומחלות במעי הגס עלולות להוביל לתסמינים שונים כגון: נפיחות באזור הבטן, תחושת כאב ואי נוחות באזור הבטן, שינוי פתאומי ביציאות, הופעת דימום בצואה, הקאות, שלשלושים ו/או עצירות. מחלות במעי הגס כוללות בין היתר מחלות מעיים דלקתיות מסוג קרוהן ו-קוליטיס כיבית, מחלה סעיפית המופיעה לרוב בגיל העמידה ומחלת סרטן המעי הגס. מחלת סרטן של המעי הגס ניתנת לאבחון מוקדם באמצעות חוות דעת מומחה המעי הגס, כאשר אבחון מקדים בשלב הטרום סרטני של המחלה מאפשר ניתוח כריתה של הגידול.

אבחון מחלת סרטן של המעי הגס מתבצעת במסגרת בדיקת קולונוסקופיה, כאשר ההמלצה הרפואית היא לבצע את הבדיקה בסביבות גיל 50 גם ללא קשר להופעתם של התסמינים השונים הנלווים למחלות מעי הגס, כאשר במשפחות בהן אובחנה מחלת סרטן של המעי הגס בקרב אחד/אחת מבני המשפחה, מומלץ לבצע את בדיקת האבחון גם בגילאים צעירים יותר.

כך או אחרת, אבחון של אחת ממחלות מעי הגס, הינה פעולה אותה מומלץ לבצע אצל רופא מומחה של המעי, וזאת לצרכי קבלת חוות דעת מומחה המעי הגס בנוגע להימצאותה של בעיה רפואית במעי ו/או היווצרות מחלה כזו או אחרת הנוצרת במעי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן