חוות דעת מומחה סרטן הכבד

מומחה סרטן הכבד

מסגרת ואופי הטיפול בסרטן כבד ראשוני או שניוני, חייבים להיקבע על ידי הצוות הרפואי בהתאם למספר גורמים משתנים כגון: מיקומו של הגידול הסרטני בכבד, גודלו של הגידול הסרטני בכבד, היקף הגידולים בכבד, מידת התפשטות הגידול אל מחוץ לכבד, מידת הפגיעה של הגידול בכלי הדם המרכזיים המצויים בכבד, רמת תפקוד הכבד באזורים אשר אינם נגועים בגידול, גילו של החולה, וכמובן, מצב בריאותו הכללי של החולה.

טיפולים עיקריים בסרטן כבד ראשוני ושניוני בכבד

בין יתר הטיפולים המיושמים כיום במסגרת טיפול בסרטן כבד ראשוני/שניוני ניתן למצוא:

  • טיפולים כירורגיים המיושמים במסגרת ניתוחים להסרת הגידול וניתוחים להשתלת כבד
  • טיפולים כימיים המיושמים במסגרת טיפולי כימותרפיה לחולי סרטן הכבד
  • טיפולים ממוקדי מטרה הידועים גם בשם טיפול מכוונן ו/או טיפול ביולוגי במסגרתם ניתן טיפול לצורך הרס תאים סרטניים ועצירת גדילתם והתפתחותם.
  • טיפול בקרינה – רדיותרפיה
  • טיפולי אבלציה המיועדים לצרכי הרס מקומי וממוקד של גידולים סרטניים שקוטרם אינו עולה על 5 ס"מ. טיפולים אלו מיועדים לחולים אשר אינם מועמדים לניתוח ו/או השתלת כבד.

כל אחד מסוגי הטיפולים הנ"ל, חייבים להיעשות לאחר היוועצות עם הצוות הרפואי המטפל ולאחר קבלת חוות דעת מומחה סרטן הכבד. חשוב לציין שאף על פי שהצוות הרפואי הוא זה הקובע את סוג הטיפול המותאם ביותר עבורכם, עומדת לרשותכם הזכות לקבלת חוות דעת רפואית נוספת, וזאת בהתאם לסעיף 3 לחוק זכויות החולה (תשנ"ו 1996) במסגרתו נקבע כי: "כל מטופל זכאי להשיג מיוזמתו דעה נוספת לעניין הטיפול בו, כאשר המטפל והמוסד הרפואי יסייעו למטופל בכל הדרוש למטרות מימוש זכות זו".

קבלת חוות דעת מומחה סרטן הכבד, מומלץ שתעשה באמצעות כירורג מומחה המתמחה בביצוע טיפולים כירורגיים להסרת כבד וטיפולים כירורגיים להשתלת כבד, וזאת על מנת לבחון לעומק את התאמתכם לאחד מהניתוחים המיושמים במסגרת הטיפול הכירורגי בסרטן כבד, הנחשבים לשיטת הטיפול היעילה ביותר לסרטן כבד ראשוני ושניוני בחלק גדול מהמקרים. היוועצות מוקדמת עם כירורג מומחה בנושא, תעשה בהתאם לממצאי בדיקות האבחון המקדימות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן