כירורגיה פתוחה

כירורגיה פתוחה היא תחום ברפואה המיועד לצרכי ריפוי מצבים רפואיים, פציעות ומחלות במסגרת ניתוח פולשני. תחום הכירורגיה הפתוחה חולש למעשה על כל אחת מהמחלקות המנתחות בבתי חולים וקליניקות פרטיות, כאשר תחום הכירורגיה הפתוחה מיועד בין היתר לצרכי ניתוח במסגרת כירורגיה כללית העוסקת בניתוחי בטן, שד וטראומה, כירורגיה הפטוביליארית העוסקת בניתוחי כבד, כיס מרה ודרכי מרה, כירורגית השתלות, כירורגיית לב- חזה, כירורגיית כלי דם, כירורגיה בריאטרית העוסקת בניתוח השמנת ישר, כירורגייה גניקולוגית העוסקת בניתוחי נשים, כירורגיית השתלות העוסקת בניתוחי השתלת איברים, תחום הנוירוכירורגיה העוסק בניתוחי מח, עמוד השדרה ומערכת העצבים, תחום האורתופדיה העוסק בניתוחי גפיים ועמוד השדרה, תחום האורולוגיה העוסק בין היתר בניתוח באיברי המין הזכריים ודרכי השתן, תחום כירורגיית פה ולסת, תחום אף אוזן גרון העוסק בין היתר בניתוחי צוואר ותחום הכירורגיה הפלסטית העוסקת בביצוע ניתוח פלסטיים למטרות רפואיות ומטרות שינוי אסתטי כזה או אחר באיברי גוף שונים. חשוב לציין שתחום הכירורגיה הפתוחה עוסק גם בניתוחי כריתת איברים במידת הצורך.

ניתוח כירורגי פתוח – מה חשוב לדעת?

ניתוחים כירורגיים מתבצעים בבתי חולים, קליניקות פרטיות ומרכזים רפואיים פרטיים, כאשר ההליך הניתוחי מיושם על ידי כירורג (רופא מנתח) בסביבה ושיטה סטרילית שמטרתן לצמצם ככל הניתן את הסיכון להיווצרות זיהומים.

מכיוון שמדובר בניתוח פולשני לגופו של החולה, ההכנות לניתוחים כירורגיים כוללים סדרה של בדיקות מקדימות שמטרתן לבחון את התאמתו של המעומד לניתוח להליך הניתוחי. כמו כן, חשוב לציין שההליך הניתוחי כרוך בתקופת החלמה המשתנה בהתאם לסוג ואופי הניתוח, גילו של המנותח ומצבו הבריאותי לפני ואחרי ההליך הניתוחי. לצידו של הרופא המנתח, פועל גם צוות חדר ניתוח המסייע לרופא – כירורג במהלך הניתוח, כאשר צוות זה מורכב ברוב המקרים מאח כירורגי, מרדים, עוזר ראשוני ואנשי תפעול חדר ניתוח.

כיום, ברפואה המודרנית ישנן שיטות ניתוח נוספות לצרכיו קיומם של הליכים כירורגיים בגוף החולה. שיטות אלו מיושמות באמצעות טכניקות רפואיות וטכנולוגיות מתקדמות והן כוללות בין היתר את תחום הכירורגיה הרובוטית, תחום הכירורגיה הלפרסקופית הידוע גם בשם כירורגיה זעיר פולשנית ועוד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן