כירורגיה רובוטית

כירורגיה רובוטית

כירורגיה רובוטית הינו תחום רפואה חדש יחסית המתייחס לכל סוגי הניתוחים הזעיר פולשניים במהלכם נעשה שימוש במערכות רובוטיות המסייעות לצוות הרפואי לבצע את ההליך הניתוחי הנדרש. תחום הכירורגיה הרובוטית פותח על מנת להתגבר על קשיים ומורכבויות הנלווים לביצוע ניתוחים בשיטת הכירורגיה הלפרוסקופית, כאשר חלק מהמורכבויות כוללות בין היתר: מוגבלות בתנועה, קושי בניהול ההליך הניתוחי אל מול מסך המשדר תמונה דו – ממדית מתוך גופו של המנותח ועוד.

במסגרת ניתוחים המיושמים בשיטת הכירורגיה הרובוטית, הרופא המנתח יושב אל מול מערכת רובוטית באמצעותה הוא שולט בזרועות הרובוט ותנועות הכלים הנחוצים לצרכי ביצוע הניתוח, כאשר בניגוד לניתוחים המיושמים בשיטת הכירורגיה הלפרוסקופית ו/או הכירורגיה הפתוחה, המנתח איננו נדרש להחזיק ישירות את כלי הניתוח בידיו.

כירורגיה רובוטית – יתרונות

ניתוחים המיושמים בשיטת הכירורגיה הרובוטית כוללים את כל היתרונות הנלווים לניתוחים המיושמים בשיטת הכירורגיה הלפרוסקופית, כאשר המערכות הרובוטיות מספקות פתרונות לבעיות שונות הקיימות בשיטת הכירורגיה הלפרוסקופית. בין יתר היתרונות הנלווים להליכים כירורגיים (ניתוחיים) המיושמים במסגרת הכירורגיה הרובוטית ניתן למצוא:

  • צמצום הסיכון להיווצרות זיהומים
  • צמצום הצורך במתן עירויי דם במהלך הניתוח
  • תקופת החלמה מהירה יחסית
  • כמעט ולא נותרות צלקות באזור המנותח – הניתוח הרובוטי מתבצע דרך פתחים קטנים בגופו של המנותח, כאשר ברוב המקרים הם מותירים סימן קטן המתרפא עם הזמן ובמהירות.

כמו כן, הכירורגיה הרובוטית משלבת בתוכה יתרונות שונים לצוות המנתחים, לרבות, שיפור משמעותי בכל הנוגע לנוחות קיומו של הליך הניתוח לנוכח העובדה שהמערכות הרובוטיות מונעות עייפות פיזית הנלווית לקיומם של ניתוחים לפרוסקופיים, שיפור משמעותי בתיאום עין יד לנוכח העובדה שניתן לייצר תמונה תלת מימדית מתוך גופו של המנותח ואף למקם את המצלמות המוחדרות לגופו של המנותח בצורה טובה יותר המקנה שליטה מרבית, וכמובן, טווח תנועה גדול יותר של הזרועות הרובוטיות בהשוואה לזרועות רגילות המשמשות לצרכי ניתוח לפרוסקופי.

הכירורגיה הרובוטית מיושמת כיום במגוון רחב של יישומים קלינים, לרבות תחום הכירורגיה הכללית ומערכת העיכול, תחום כירורגיית לב- חזה וקרדיולוגיה, תחום הגניקולוגיה, האורתופדיה, הנוירוכירורגיה ותחום האורולוגיה וכירורגיית ילדים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן