טיפול בסרטן הלבלב כירורג מומחה

טיפול בסרטן הלבלב כירורג מומחה.

סוג הטיפול בסרטן הלבלב נקבע בהתאם למספר גורמים משתנים כגון: מצב בריאותו הכללי של החולה, גילו, מיקומו המדויק של הגידול הסרטני, היקף הגידול ומידת התפשטותו לאזורים אחרים בגוף. בכל אותם מקרים בהם מדובר בשלב מוקדם יחסית של המחלה, כאשר הגידול הסרטני בלבלב הינו בר ניתוח, הטיפול היעיל ביותר הינו הליך כירורגי להסרת הלבלב ו/או חלק ממנו.

טיפול בסרטן הלבלב באמצעות כירורג מומחה במסגרת הליך ניתוחי כזה או אחר, הינו טיפול המיועד בעיקר לחולים המצויים במצב בריאותי – גופני טוב יחסית וללא מחלות רקע קשות, וזאת בתנאי שהגידול בלבלב אינו מתפתח במהירות והוא איננו מתפשט לאזורים אחרים בגוף. במקרים מסוימים, החולה נדרש לטיפול כימי (כימותרפיה) טרם הניתוח, וזאת על מנת להקטין את הגידול ו/או להפחית את הסיכון להתפשטותו. כמו כן, הטיפול הכימי ניתן לאחר ההליך הניתוחי במטרה להפחית את הסיכון לחזרת המחלה.

סוגי ניתוחים לטיפול בסרטן הלבלב
ניתוחים המיושמים לצורך הסרת גידול סרטני מהלבלב, נחשבים לניתוחים מורכבים הניתנים במסגרת טיפול בסרטן הלבלב כירורג מומחה בשלבים מוקדמים וראשונים של המחלה, ובמקרים מסוימים, ניתן לבצע את ההליך הכירורגי גם במקרים בהם הגידול "חוסם" למעשה את המעי הגס או דרכי המרה. בין יתר סוגי הניתוחים המיושמים במסגרת טיפול בסרטן הלבלב כירורג מומחה ניתן למצוא:

  • ניתוח ע"ש וויפל (כריתת ראש הלבלב) – הליך כירורגי במסגרתו מתבצעת כריתת ראש הלבלב, כיס המרה, התריסריון וחלק קטן מהקיבה, וכמו כן, מתבצע שחזור של רציפות מערכת העיכול באמצעות חיבור המעי הדק לקיבה ולצינורות המרה והלבלב.
  • ניתוח כריתת הלבלב – הליך כירורגי במסגרתו מתבצעת כריתת הלבלב במלואו
  • ניתוח לכריתת זנב הלבלב – הליך כירורגי במסגרתו מתבצעת הסרה של גוף הלבלב, זנב הלבלב והטחול.
  • ניתוח לפרוסקופי – הליך כירורגי המתבצע בעיקר במקרים בהם נדרש ניתוח לכריתת חלקו המרוחק של הלבלב (ראש הלבלב או זנב הלבלב). במסגרת הליך זה המנתח הכירורגי מבצע מספר חתכים קטנים באזור הבטן במקום חתך אחד גדול באזור, וזאת על מנת לעשות שימוש במכשיר לפרוסקופ לביצוע הניתוח.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן