כל מה שצריך וחשוב לדעת על סרטן מעי הגס

סרטן מעי הגס

סרטן מעי הגס הינו הסרטן השני בשכיחותו, כאשר על פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן, מדי שנה מאובחנים בישראל במחלת סרטן מעי הגס למעלה מ-3,000 אזרחים. סוג זה של סרטן נחשב גם לגורם המוות השני בשכיחותו מבין כל מחלות הסרטן, כאשר אבחון וגילוי מוקדם של פוליפים המצויים בשלב הטרום סרטני ו/או גילוי של גידול סרטני בשלב מוקדם יכול למנוע את התפתחות המחלה ואף להעלות בצורה ניכרת את סיכוי הריפוי מהמחלה.

גילוי מוקדם של מחלת סרטן מעי הגס, מתאפשר באמצעות סדרה של בדיקות סריקה הכוללת בין היתר: בדיקת דם סמוי בצואה, בדיקת קולונסקופיה ובדיקת CT הידוע גם בשם בדיקת קולונסקופיה וירטואלית. לבדיקות האבחון המקדים של סרטן מעי הגס, מומלץ לפנות כאשר מופיעים אחד או יותר מהתסמינים הבאים: שינוי תקופתי בהרגלי היציאות, דימום בצואה, כאבי בטן כרוניים, ירידה קיצונית במשקל ותחושת חולשה כללית ללא כל סיבה מוצדקת. בדיקות לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן במעי הגס, מיועדות לכלל האוכלוסייה מגיל 50, וזאת במסגרת בדיקת דם סמוי בצואה אחת לשנה. בקרב אנשים עם היסטוריה משפחתית (ממדרגה ראשונה) של סרטן במעי הגס, מומלץ לפנות לביצוע קולונסקופיה כבר בגיל 40.

ניתוחים להסרת נגעים טרום סרטניים מיושמים על ידי מנתחים כירורגים מומלצים בקריות או בכל אזור מגורים אחר בישראל, כאשר הסרה של פוליפים (נגעים טרום סרטניים) יכולים להפחית בצורה ניכרת את הסיכון להתפתחות סרטן המעי הגס.

אחד מאותם מנתחים כירורגים מומלצים בקריות בתחום הכירורגיה האונקולוגית הוא ד"ר אלי קקיאשוילי, מנהל המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי לגליל שבנהריה ובעל שם עולמי בתחום ניתוחי מערכת העיכול שבין אבריה נמנה גם המעי הגס. לד"ר אלי קקיאשוילי, ניסיון רב שנים בתחום ניתוחי הקיבה ומערכת העיכול והוא נחשב למומחה עולמי בכל הקשור לניתוחים בשיטה הרובוטית וניתוחים לפרוסקופיים הידועים גם בשם ניתוחים זעיר פולשניים.

במרפאה הפרטית של ד"ר אלי קקיאשוילי הממוקמת במרכז לשר"פ בקניות סימול – חיפה, מוצעים לכם שירותי ייעוץ ובדיקה לצד שירותי חוות דעת שנייה בכל הנוגע להימצאותם של גידולים טרום סרטניים במעי הגס.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן