ניתוח בשיטה רובוטית

ניתוח בשיטה רובוטית

ניתוח בשיטה רובוטית הינו הליך ניתוחי מתקדם המיושם כיום במגוון רחב של יישומים קליניים בתחומי הרפואה השונים, כאשר השימוש הראשוני במערכות רובוטיות המסייעות לצוות הרפואי המנתח, התבצע כבר בשנת 1985.

מאז ועד היום, פותחו מספר דגמים של מערכות רובוטיות הנשלטות על ידי הרופא המנתח (כירורג) באמצעות לוח בקרה נפרד. המערכות הרובוטיות המודרניות מאפשרות למעשה למנתח לבצע את כל ההליך הכירורגי באמצעות המערכת הרובוטית, כאשר הזרועות הרובוטיות המכניות הן אלו האוחזות במכשור כלי הניתוח ומניעות אותם בתוך גופו של המנותח.

ניתוח בשיטה רובוטית – יתרונות מול חסרונות

ניתוח בשיטת הכירורגיה הרובוטית המיושם באמצעות מערכות רובוטיות המאפשרות לרופא המנתח להשיג שליטה מלאה על הזרועות הרובוטיות המכאניות, נחשב כיום לאחד מסוגי הניתוחים המתקדמים ביותר בתחומי רפואה שונים, כאשר ההליך הניתוחי מאפשר גם למנותח וגם לצוות המנתח ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים הכוללים בין היתר: צמצום הסיכון להיווצרות זיהומים, צמצום הצורך במתן עירויי דם, צמצום הסיכון להיווצרות סיבוכים האופייניים לשיטות ניתוח מסורתיות, וכמובן, התאוששות מהירה לאחר הניתוח ותקופת החלמה קלה וקצרה יותר ברוב המקרים. כמו כן, המערכות הרובוטית המתקדמות מאפשרות לצוות הרפואי ליהנות משליטה רחבה יותר בנעשה בגופו של המנותח לאורך כל ההליך הניתוחי וזאת מכיוון שהניתוח בשיטה הרובוטית פותח על מנת לספק פתרונות לבעיות השונות הנלוות לניתוחים לפרוסקופיים.

מנגד, חשוב לציין שניתוח בשיטה רובוטית הינו ניתוח המיושם באמצעות טכנולוגיות חדשות שלא קיימים לגביהן מחקרים ארוכי טווח היכולים לספק מידע מחקרי בכל הנוגע ליעילות הטכנולוגית, כאשר חסרונות נוספים כוללים את עלותן הגבוהה של המערכות הרובוטיות המשפיעות בין היתר על היקף הניתוחים המיושמים בשיטה זו במערכת הבריאות הציבורית ועל עלויות הניתוח במסגרת ניתוחים המיושמים בקליניקות פרטיות. חשוב לציין שבמהלך שנת 2019 הוחלט לאסור על שימוש בכירורגיה רובוטית לצורך ביצועי ניתוחי הסרת גידולים סרטניים וזאת לנוכח חששות שהדבר עלול להוביל להחמרת מצבו של החולה.

על אף החסרונות היחסיים והזמניים הנלווים כיום לשיטת הכירורגיה הרובוטית, פיתוחי הטכנולוגיה של השנים האחרונות והשימוש ההולך וגובר במערכות רובוטיות לצורך ביצוע ניתוחים במגוון רחב של יישומים קליניים, הופכים את תחום הכירורגיה הרובוטית לעתיד של ענף הכירורגיה.  

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
השארת תגובה

השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם האפשרי:
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן